Nom de la noticia

12 Juliol 2017

Antoni Balasch: “L’avaluació per competències bàsiques és una de les claus de l’èxit i ha permès que, en un context de menys recursos, hagin millorat significativament els resultats”

La consellera Meritxell Ruiz subratlla que “la nostra és una avaluació qualitativa que ens serveis per millorar a diferència de la LOMCE, que només serveix per discriminar els alumnes”

El diputat del grup parlamentari de JxSí, Antoni Balasch, ha posat en valor els darrers resultats de les proves de competències bàsiques d’ensenyament i ha destacat la seva importància per tal de “rendir comptes, transparència i poder incidir per orientar la presa de decisions”. En una pregunta a la consellera Meritxell Ruiz en la sessió de control del Ple del Parlament, Balasch ha explicat que l’objectiu d’aquestes proves és recollir els seus resultats per tal de “planificar i implementar propostes de millora”. “Aquesta fórmula ha estat una de les claus de l’èxit i ha permès que en un context de menys recursos hagin millorat significativament els resultats”, ha afegit.

En la seva resposta, la consellera Ruiz ha subratllat que “la nostra és una avaluació qualitativa que ens serveis per millorar a diferència de la LOMCE, que només serveix per discriminar els alumnes”. En aquest sentit, ha assenyalat que “la transformació dels sistema educatiu s’està fent bé i les polítiques educatives han donat resultats, demostrant que el sistema educatiu català té una millora sostinguda en els darrers anys”.

Així, “totes les competències de Catalunya estan per sota d’un 15% d’alumnes amb un nivell baix, complint els objectius que Europa establia per 2020”. Per exemple, “en anglès hi ha hagut una notable millora i tenim més del 30% d’alumnes amb nivell alt” i en matemàtiques a l’ESO, “Catalunya per primera vegada està per sobre dels 70 punts, un gran avenç”.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies