Nom de la noticia

20 Abril 2016

Barrufet: “El concepte de revàlida és del tot inacceptable, contrari a l’avaluació determinada a la LEC i a les nostres competències”

En una pregunta al Parlament, la consellera Meritxell Ruiz afirma que “no permetrem que la LOMCE condicioni de cap manera les polítiques educatives d’aquest país”

La diputada de Junts pel Sí Ramona Barrufet ha contraposat les proves d’avaluació a tercer de primària que es realitzen a Catalunya i que tenen com a objectiu “avaluar el propi sistema i ser una eina útil tant per als propis alumnes com per tenir un coneixement de la situació actual del primer cicle d’educació primària”, amb les proves d’avaluació previstes a la LOMCE. Barrufet ha deixat clara “la discrepància de Catalunya” amb el conjunt de la LOMCE i ha subratllat que “el concepte revàlida és del tot inacceptable i contrari a l’avaluació determinada a la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) i a les nostres competències”.

En aquest sentit, divendres mateix el Tribunal Constitucional va admetre a tràmit el recurs presentat per la Generalitat en relació a l’avaluació de primària prevista a la Llei Orgànica. En una pregunta a la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, al Ple del Parlament, Barrufet ha destacat que “una part de l’opinió pública està confosa sobre les nostre proves d’avaluació, i creiem que s´està fent un flac favor al conjunt de la comunitat educativa pretenent assimilar el nostre model educatiu de progrés emmarcat a la LEC, amb el model regressiu i intervencionista que determina la LOMCE”. “Creiem que les nostres proves ajuden a millorar l’equitat en el propi sistema, que és un dels seus pilars fonamentals”, ha afegit.

En la seva resposta, la consellera Meritxell Ruiz ha posat èmfasi en que a “Catalunya no introduirem les previsions de la LOMCE i mantindrem les previsions de la LEC”, un fet que ja ha estat comentat al ministre. “L’avaluació que proposa la LEC i les proves que ja es feien abans, volen millorar el sistema i facilitar eines d’aprenentatge als nostres alumnes”, ha explicat Ruiz. La consellera ha assenyalat que “l’avaluació a Catalunya no farà cap rànquing, té en compte el context i no permetrem que la LOMCE condicioni de cap manera les polítiques educatives d’aquest país”.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies