Nom de la noticia

14 Juliol 2016

El diputat Marc Sanglas lamenta el model "caduc, ineficaç i centralitzat" imposat per AENA

JxSí reclama una gestió “moderna i individualitzada” de l'aeroport del Prat, arran de la crisi de Vueling

El diputat de Junts pel Sí Marc Sanglas ha reclamat una gestió “moderna i individualitzada” de l'aeroport d'El Prat del Llobregat, arran de la crisi de Vueling viscuda aquests darrers dies. Una gestió que s'oposi al model “caduc, ineficaç i centralitzat” imposat per AENA.

“Defensem un nou model de gestió de l'aeroport del Prat que afavoreixi la internacionalització de l'economia catalana, i en reclamem una gestió individualitzada a través d'un consorci format per autoritats locals i regionals –com el Govern de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona-, i amb la participació d'operadors privats”, ha defensat Sanglas aquest dijous.

El nou model de gestió, a més, hauria de permetre convertir l'aeroport del Prat en un autèntic hub internacional; disposar d'un gestor de proximitat, per tal que la Generalitat pugui aplicar polítiques aeroportuàries lligades a les necessitats del país; i comptar amb un consens generalitzat.

El diputat ha lamentat el “caduc, ineficaç i centralitzat” model de gestió d'AENA. Sanglas ha recordat que, amb l'excusa que els aeroports que generen benefici han d'ajudar a mantenir una xarxa d'aeroports que vertebrin el territori, l'Estat finança aeroports no rendibles, com el d'Osca, on cada viatger suposa un cost de 1.600 euros. “Aquest sistema no ha produït redistribució sinó ineficàcia d'alguns aeroports, en la línia seguida en les inversions en la xarxa ferroviària d'alta velocitat”, ha dit.

A més, ha lamentat que AENA financi les infraestructures de suport a l'aeroport de Barajas –on les connexions amb tren i metro han estat finançades pel Ministeri de Foment- i no les de l'aeroport del Prat –on ha estat la Generalitat la que ha finançat la L9- i que prioritzi les connexions intercontinentals amb l'aeroport de Barajas, en detriment de Barcelona. “AENA manté el monopoli a través de convenis bilaterals que prohibeix a les operadores que aterrin a l'aeroport del Prat i les obliguen a passar per Madrid”, ha assegurat Sanglas.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies