Nom de la noticia

23 Febrer 2017

Joan Ramon Casals: "És una estafa que l'any 2015 l'Estat dediqués a Catalunya el pitjor nivell d'inversió en infraestructures des de 1997"

El diputat de JxSí ha lamentat que aquesta manca d'inversió “representa uns 15.000 llocs de treball perduts l'any”

El diputat de Junts pel Sí Joan Ramon Casals ha interpel·lat el conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull sobre els incompliments de l'Estat en l'execució d'obres pressupostades a Catalunya. Casals ha afirmat que “és una estafa que l'any 2015 l'Estat dediqués a Catalunya el pitjor nivell d'inversió en infraestructures des de 1997”.

El diputat de JxSí ha repassat les diverses inversions aturades a la comarca del Baix Llobregat “com l'enllaç entre l'A 2 i l'AP-7 a Castellbisbal, la variant a Vallirana de la N-340, l'enllaç de la Roda Litoral i la C-32, els accessos viaris al Port de Barcelona, el carril Bus Vao i el darrer gran anunci del ministre de Foment: l'accés ferroviari a l'aeroport del Prat per connectar amb la T1 i la T2 des de l'estació del Prat, obra adjudicada el 2010, que no es va iniciar fins el 2015 i que a dia d'avui només té una execució del 23%”, ha afegit.

Joan Ramon Casals ha lamentat que “el que passa al Baix Llobregat és només una petita part del que passa a tot el país” i ha afegit que “aquesta falta d'inversió de l'Estat a Catalunya representa uns 15.000 llocs de treball perduts cada any”. En aquest sentit, el diputat ha recordat el Pla d'Inversions en infraestructures de Rodalies 2008-2015 “els famosos 4.000M€” ha dit “dels quals només s'ha invertit un 13% i que equival a 45.000 llocs de treball perduts”, ha lamentat Casals.

Sobre les infraestructures pendents arreu del país, el diputat de JxSí n'ha enumerat algunes començant per l'àmbit de les infraestructures ferroviàries: el Corredor Mediterrani, el desdoblament de la R3 de Rodalies entre Barcelona i Vic, i ha recordat que “hi ha hagut anys en què ADIF ha executat menys del 2,5% de tot el que inverteix a l'Estat. Fins i tot la Unió Europea, en informes sobre inversió de l'Estat en AVE, ha dit que l'Estat ha invertit malament”, ha dit tot afegint que “a nivell internacional, la imatge que es dóna és que l'Estat es creu el procés cap a la independència perquè no inverteix en un territori que en breu ja no serà seu”, ha afirmat . El diputat ha recordat també dues inversions necessàries: el soterrament de les vies al seu pas per Sant Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac. Pel que fa als aeroports, el diputat ha denunciat que “AENA executa a Catalunya menys del 10% de la seva inversió a l'Estat, quan representem més del 18% del pes econòmic”.

En referència a les infraestructures viàries, el diputat Casals ha enumerat algunes inversions pendents: N-230 entre Lleida i Vielha i l'A-2 entre Barcelona i Lleida, el desdoblament de l'N-II entre Tordera i França, el desdoblament entre Lleida i les Borges Blanques de la N-240 i el de la N-340 a les Terres de l'Ebre, així com els de l'eix pirinenc de la N-260. Pel diputat, “l'Estat està infrainvertint a Catalunya i vistes les dades queda clar que Espanya ens estafa”. “No demanem que se'ns doni o es faci alguna cosa que no ens correspongui – ha afirmat Casals – simplement volem que s'inverteixi aquí el que paguem amb els nostres impostos”, ha reblat.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies