Nom de la noticia

27 Maig 2016

Junts pel Sí demana no acceptar cap canvi en els horaris de Rodalies que empitjori el temps de viatge i exigeix l'execució de les inversions previstes

La moció demana també el traspàs de vies i estacions de manera que la Generalitat assumeixi la gestió de tot el sistema ferroviari

El grup parlamentari de Junts pel Sí presentarà una moció al ple de la setmana vinent on demana no acceptar cap canvi en els horaris de Rodalies que empitjorin el temps de viatge “sense que des d'ADIF no se n'exposin els motius ni com es revertirà la situació mitjançant la recuperació del temps de viatge que afecta negativament els usuaris.” El text recorda que “els nous horaris proposats consoliden els retards actuals, sense que s'hagi explicitat cap mesura o actuació concreta per a donar solució a aquesta situació i possibilitar una millora del temps de trajecte als usuaris”.

Des de JxSí es recorda que “la causa de l'empitjorament del temps de viatge que ADIF vol imposar és el mal estat de la xarxa de Rodalies i Regionals de Catalunya com a conseqüència de dècades de no inversió per la millora de la xarxa”. És per aquest motiu que des del grup parlamentari “no es considera que pugui ser acceptable la modificació i empitjorament dels horaris dels serveis sense que aquests vagin acompanyats de la corresponent explicació de les mesures en execució o que es desenvolupin les actuacions adients per redreçar aquesta situació i permetre una millora de serveis i del temps de viatge dels usuaris”.

La moció també demana al Govern de l'Estat l'execució de les inversions previstes en els diferents acords subscrits en el Pla de la Rodalia de Barcelona “i en l'acord dels 306 milions d'euros” així com l'execució de la resta d'actuacions demandades en els diferents fòrums de coordinació i seguiment d'actuacions estatals a Catalunya entre la Generalitat i l'Estat. Finalment, es reclama al Govern de l'Estat “el traspàs de vies i estacions per completar el traspàs de Rodalies, mitjançant la segregació de la xarxa ferroviària d'interès general per tal que la Generalitat pugui assumir la totalitat de competències sobre el conjunt del sistema ferroviari de Catalunya.”

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies