Nom de la noticia

06 Juliol 2016

JxSí aconsegueix l’aprovació per unanimitat de la seva iniciativa per reduir el preu dels bitllets del tren AVANT i flexibilitzar-ne les condicions d’ús

Violant Cervera remarca que “és una qüestió de justícia” i “ho presentarem tantes vegades com faci falta fins que se solucioni aquest problema que deixa a la gent de Lleida en inferioritat de condicions respecte a la resta de territoris de Catalunya”

La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha aprovat amb unanimitat la proposta de resolució de Junts pel Sí en la qual es demana reduir el preu dels bitllets del tren AVANT -que circula entre Lleida i Barcelona- per sota els 0,10 €/Km i flexibilitzar-ne les condicions d’ús. La resolució aprovada reclama “que es modifiqui a la baixa el preu de l’abonament, tenint en compte que es tracta d’un servei bàsic utilitzat per molts viatgers; i que se’n flexibilitzin les condicions d’ús per tal que els abonaments puguin ser útils més dies i suposin un estalvi real per als usuaris”.

La diputada Violant Cervera ha recordat que aquesta és una reclamació feta al Parlament en diverses ocasions i ha subratllat que “ho presentarem tantes vegades com faci falta fins que se solucioni aquest problema que deixa a la gent de Lleida en inferioritat de condicions respecte a la resta de territoris de Catalunya”. “És una qüestió de justícia”, ha reblat.

La iniciativa aprovada insta el govern de l’Estat a aplicar les mateixes devolucions en cas de retard tant als bitllets de l’AVE com als d’AVANT, independentment del seu trajecte i dels motius que ocasionen el retard. A més, també demana modificar les condicions de la Targeta Plus en alguns termes, com ara ampliar el termini de formalització; que un cop formalitzat l’abonament l’usuari pugui agafar qualsevol dels trens que fan el trajecte contractat; o que els usuaris de la Targeta Plus puguin disposar dels bitllets integrats de rodalies.

D’altra banda, Cervera ha exigit també “el traspàs a la Generalitat de la línia ferroviària de les comarques de Lleida amb el finançament corresponent”, ja que d’aquesta manera “es podria articular, de manera efectiva i directa, una estratègia ferroviària de trens lleugers entre Lleida i Manresa”. Aquest punt ha estat l’únic que no ha obtingut unanimitat i ha estat aprovat amb el suport de Junts pel Sí, CSQP i la CUP.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies