Nom de la noticia

22 Febrer 2017

Meritxell Roigé: “És vergonyós que l’Estat anunciï retards en inversions a Catalunya mentre utilitza els fons del Corredor del Mediterrani per a obres a Madrid”

El conseller Rull qualifica “d’autèntic escàndol que mentre a Madrid hi ha totes les inversions possibles, aquí la situació és dramàtica” i adverteix que “s’estan perdent llocs de treball potencials i negoci públic i privat”

La diputada de Junts pel Sí Meritxell Roigé ha preguntat al conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull sobre l’estat d’execució del Corredor Mediterrani. La diputada ha lamentat que aquesta infraestructura “passi amb més força per Madrid que pel territori de la Mediterrània. Es vergonyós”, ha subratllat.

La diputada ha explicat que “el territori pel qual passa el Corredor del Mediterrani genera el 46% del PIB de l’Estat i conforma una àrea que destaca en termes d’indústria, exportacions, atracció d’inversions, innovació i turisme” i ha afegit que “concentra més del 50% de les exportacions i importacions del conjunt de l’Estat”. “Davant aquesta realitat – ha dit la diputada - caldria pensar que el Corredor seria una prioritat per l’Estat però hem conegut que mentre aquí s’anuncien retard en les infraestructures que tan necessitem, l’Estat està fent servir fons destinats al corredor per obres a Madrid, com els túnels entre Chamartín i Atocha o la connexió amb l’aeroport i l’alta velocitat radial a Madrid”.

En aquest punt, la diputada Roigé ha enumerat les obres pendents a Catalunya “accessos ferroviaris al Port de Barcelona i al de Tarragona, la connexió de la T1 a l’aeroport del Prat, la de la línia convencional i la d’alta velocitat al Penedès” i ha denunciat de nou “el vergonyant i escandalós nou retard en la doble via entre Vandellòs i Tarragona que el ministre de Foment va anunciar que s’acabarien a l’abril de 2018, un any després de la data anunciada per la seva predecessora”.

Sobre la figura del coordinador del Corredor del Mediterrani, nomenada pel Govern espanyol però que es reclamava des de la Generalitat, la diputada ha afirmat que “lamentablement s’ha fet sense el consens demanat” i ha afegit que “entenem que s’ha de convertir en el veritable responsable d’obres amb capacitat d’avançar-se en els serveis que tindrà el corredor, que interlocuti amb el territori i generi consens”.

Finalment, Meritxell Roigé ha afirmat que “no ens podem permetre com a país que hi hagi actuacions privades aturades ni que se n’hagin perdut a causa de l’incertesa del corredor”. “Hi ha massa capacitat d’inversió malmesa perquè els calendaris no són certs i el que cal és que les actuacions s’executin”, ha reblat.

Per la seva banda, el conseller Rull ha lamentat que “s’estiguin perdent llocs de treball potencials i negoci públic i privat” i ha recordat que “ a la Taula del Corredor vam marcar prioritats i des del Port de Tarragona es va advertir de les inversions aturades a causa de les obres pendents”. “Seguim sense data per saber quan es posarà el tercer fil que connecti amb França – ha seguit el Conseller – i és un autèntic escàndol que mentre a Madrid hi ha totes les inversions possibles, aquí la situació és dramàtica”. El conseller Rull ha subratllat l’acord existent amb el govern del País Valencià sobre el Corredor del Mediterrani “perquè nosaltres sabem què volem i volem decidir nosaltres sobre una infraestructura cabdal pel nostre país”, ha reblat.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies