Nom de la noticia

25 Gener 2017

Meritxell Roigé: “L'única manera de garantir un bon funcionament de Rodalies és el traspàs íntegre de tot el sistema”

El conseller Rull reclama a l’Estat “menys plans i més concretar els compromisos amb Catalunya i complir el deute pendent de 4.800M€”

La diputada de Junts pel Sí Meritxell Roigé ha afirmat que “l'única manera de garantir un bon funcionament de Rodalies és el traspàs íntegre de tot el sistema”. Roigé ha recordat que aquest és un traspàs reclamat tant pel Govern com pel món local i la societat civil i ha retret al Ministre de Foment que la seva única resposta davant aquest clam sigui “prometre tornar a fer un nou pla de Rodalies o prometre tenir acabat el tram de desdoblament de la via que va de Tarragona a Vandellòs la primavera del 2018, un tram on fa quinze anys que van començar les obres”. “Necessitem fets”, ha continuat Roigé, “i l’única manera de garantir que s’actuarà a Rodalies és que la competència la tingui la Generalitat perquè quan ho gestionem des d’aquí les coses funcionen; només cal veure el funcionament del Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el grau de satisfacció dels usuaris”.

Respecte a les promeses del Ministre De la Serna, Roigé ha remarcat que el tram de desdoblament de la via que va de Tarragona-Vandellòs “permetria millorar el temps de trajecte dels trens i reduir-lo fins a 35 minuts, precisament a les línies R15 i R16, les de les Terres de l’Ebre, que són les més impuntuals de Catalunya”. A més, ha criticat l’actitud de l’Estat, “que ha baixat la seva aportació des del 29% que feia el 2008, a un 14% en l’actualitat”. Per Roigé, aquesta davallada de la inversió i l’actuació del Ministeri posen de manifest “la desconnexió de l’Estat vers el nostre País”.

En una pregunta a la sessió de control del Ple del Parlament, Roigé ha posat en valor que el pressupost del Departament de Territori “prioritza fonamentalment un transport públic de qualitat amb l’objectiu clar i ferm per garantir el dret dels ciutadans a una mobilitat eficient , amb una àmplia cobertura territorial i horària”. En aquest sentit, ha explicat que, tot i les limitacions pressupostàries, “el pressupost creix un 12% i el seu gruix més important, més del 58%, anirà destinat a un transport públic que durant el 2016 va registrar xifres rècord”. La diputada de JxSí ha destacat que aquest rècord de passatgers “coincideix també amb un rècord d’aportacions de la Generalitat al sistema de transport”.

Per això, la diputada de JxSí ha conclòs que “es fa evident un cop més que, com a conseqüència d’un mal traspàs, avui no disposem del capital, ni de la capacitat de decisió ni tampoc de la infraestructura”. “I això ho pateixen dia a dia els usuaris de rodalies d’arreu del País”, ha reblat.

En la seva resposta, el conseller Josep Rull ha fet una valoració “molt negativa” de la visita del ministre De la Serna i del seu rebuig al traspàs de Rodalies. Rull ha recordat que es tracta “d’una reivindicació de tota la societat” i que “de la titularitat de l’Estat se’n deriva el mal funcionament a Catalunya”. “El ministre va dir que hi hauria un nou pla de Rodalies però amb l’Estat ho hem intentat tot”, ha afirmat. “No ens cal un nou pla de Rodalies, han de pagar allò que ens deuen perquè són acords amb els quals s’han compromès els diversos governs de l’Estat”, ha afegit. “Menys plans i més concretar els compromisos amb Catalunya i complir el deute pendent de 4.800M€”, ha reblat el conseller.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies