Nom de la noticia

17 Setembre 2015

Romeva acusa l’Estat espanyol “d’haver segrestat el sentit comú” en matèria d’infraestructures

El cap de llista a Tarragona, Germà Bel, afirma que “el Corredor Mediterrani demostra que ha estat i és impossible canviar Espanya”

El cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, ha visitat aquest matí el Port de Tarragona, on, envoltat de barques, vaixells i xarxes de pesca, ha acusat l’Estat espanyol “d’haver segrestat el sentit comú” en matèria d’infraestructures i ha posat el Corredor Mediterrani com a exemple paradigmàtic. Romeva, que ha acompanyat el primer candidat per Tarragona Germà Bel, ha insistit sobre el fet que gràcies a la seva experiència al Parlament Europeu ha comprovat com “PP i PSOE han preferit perjudicar els propis interessos d’Estat només perquè no els convenia políticament”. “El cost que Catalunya no sigui un Estat el patim cada dia”, ha afegit Romeva.

Romeva ha assenyalat que “si algú encara no ha entès que Catalunya té una necessitat pràctica i immediata de tenir un Estat, només cal que agafi Rodalies”, que pateix, ha explicat, una constant manca d'inversions que contrasta amb el que es destina a l’Alta Velocitat. També ha exposat el cap de llista que “cal posar l’accent de planificació i disseny, execució i gestió allà on pertoca des d’una perspectiva econòmica” perquè fa anys que Catalunya pateix “una gestió il·lògica amb una intenció de centralització”. Finalment, ha argumentat Romeva que “qualsevol analista defensa que la via més lògica és prioritzar el Corredor Mediterrani” perquè beneficia al conjunt d’Europa.

Germà Bel, cap de llista de Tarragona, ha reforçat les idees de Romeva i ha exposat que “el model espanyol utilitza les infraestructures per fer política d’ordenació del model administratiu, no per fer polítiques de productivitat, mobilitat quotidiana, creació de riquesa i cohesió”.

Un bon exemple, ha dit, és la gestió centralitzada dels ports i aeroports, un model que no es repeteix en pràcticament cap país. “Hem après dels errors –ha afirmat Bel–, serem un país on els ports es gestionaran des del territori on rauen, com ho fan Alemanya, Holanda o Bèlgica”. Després, ha fet un repàs de les grans infraestructures gestionades per l’Estat i ha destacat que Catalunya ve “d’una història d’inversions escasses i, sobretot, mal prioritzades”, en referència a casos com els de Rodalies o la xarxa viària catalana amb la N-340 com a darrer exemple.

Ple que fa al Corredor Mediterrani, Bel ha afirmat que “demostra que ha estat i és impossible canviar Espanya”. “Si volem tenir unes infraestructures com les d'Europa hem de canviar d'Estat", ha reblat.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies